Наголос

Керівництво обласних військових адміністрацій просять відреагувати на скарги щодо поштової доставки

Звернення, які надійшли на гарячу лінію Національної спілки журналістів України з питань проблем із поштовою доставкою періодичної преси, надіслано керівництву обласних військових адміністрацій. При цьому чверть усіх скарг НСЖУ отримала з трьох областей: Хмельницької (17%), Одеської (10%) і Полтавської (9%).

У десятку антлідерів за кількістю звернень ввійшли також Київ і Київська область, Вінницька, Івано-Франківська, Сумська, Житомирська, Кіровоградська і Львівська області.

Як свідчать звернення, автомобільна пошта аж ніяк не замінює адресної доставки. Багато літніх та хворих людей просто не можуть дійти до потрібного місця, аби забрати свою газету чи лист, тому «автомобільні поштарі» просто лишають стоси паперу в сільрадах та магазинах, що аж ніяк не свідчить про ефективність нинішньої роботи «Укрпошти». Ті листоноші, хто ще лишилися працювати, зовсім не мотивовані працювати ефективно з доставкою та передплатою, оскільки передбачають і своє скорочення.

«Я не можу виходити з будинку, ця газета – вікно у світ», – каже Марія Георгіївна з Одещини.

«Я пересуваюся на милицях, тому не можу забирати пошту сама», – каже Ірина Савченко з Черкащини. Раніше, коли були листоноші, вони приносили їй газети двічі на тиждень, тепер же преса не надходить читачці більше ніж два місяці.

Ела Самдамова, яка живе в центрі Хмельницького, називає «знущанням» те, що їй не приносять передплачену газету. «Мої діти воюють, це така плата за все?» – обурено каже вона.

«Пів липня ми не отримували ніяких газет. Потім почали привозити, але доставляють із затримкою на тиждень! Це вже макулатура!» – каже Олег Сідлецький із Шепетівського району Хмельниччини.

Загалом станом на вчора на гарячу лінію НСЖУ з питань поштової доставки української преси надійшло 630 скарг, серед яких найбільше – через скорочення листонош, особливо в маленьких містах і селах.

Національна спілка журналістів України дуже просить «Укрпошту» переглянути політику і «реформи», які запроваджує керівництво цього АТ. «Особливо – на військовий час, коли спільна робота «Укрпошти» та друкованих газет – це протидія ворожій пропаганді, яка сьогодні хоче знищити українську інформацію та нашу Свободу, – йдеться у листі голови НСЖУ Сергія Томіленка до генерального директора АТ «Укрпошта» Ігоря Смілянського. – Переконані, що спільна міжвідомча робоча група (з представників НСЖУ, видавців, урядовців та «Укрпошти») зможе напрацювати певні пропозиції щодо реагування на критичну ситуацію із недоступом українців до друкованих ЗМІ (видань з поштовою передплатою)».

У той самий час в НСЖУ вважають, що до моменту створення такої робочої групи відповідальні співробітники центрального апарату «Укрпошти» та регіональних дирекцій можуть відреагувати на скарги, які зафіксовані гарячою лінією.

30 серпня НСЖУ передала «Укрпошті» письмові скарги з усієї України, які надійшли на гарячу лінію НСЖУ на той момент.

Робота гарячої лінії триває.

Просимо надсилати письмові звернення на електронну пошту[email protected]

Контактні телефони гарячої лінії: +380962086788 (дзвінки приймаються по буднях з 10:00 до 17:00, або просимо надсилати повідомлення через месенджери вайбер і телеграм).