Захід організували і провели 27-28 лютого у Харкові Офіс Ради Європи в Україні та Державний комітет телебачення і радіомовлення України. Семінар відбувся у рамках започаткованого з 1 вересня 2019 року Проєкту «Європейський Союз та Рада Європи працюють разом для підтримки свободи медіа в Україні». Одним із завдань проєкту є підтримка друкованих екс-комунальних ЗМІ та зміцнення їх спроможності надавати якісну журналістику на місцевому рівні.У відкритті семінару взяли участь Голова Держкомтелерадіо Олег Наливайко, Голова підкомітету з питань права громадян на інформацію Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова Тетяна Циба, керівниця Проєкту «Європейський Союз та Рада Європи працюють для разом підтримки свободи медіа в Україні» Галина Смирнова.«Головною проблемою сучасного ринку друкованих ЗМІ є не падіння доходів від проданих накладів і реклами від них, а небажання учасників цього ринку належно впроваджувати інновації», – зазначив у своєму виступі Олег Наливайко.Він розповів, що в усьому світі з року в рік спостерігається тенденція скорочення накладів і рекламних доходів, коли власникам ЗМІ доводиться працювати не на розвиток, а на покриття витрат. «Водночас, на думку міжнародних експертів, закриття місцевих газет призводить до зменшення ефективності місцевого врядування та збільшення його вартості, – наголосив Олег Наливайко. – Після закриття газет влада більше витрачає і позичає, а Уряду все складніше зберегти довіру населення, використовуючи для комунікацій лише соціальні мережі».Учасники семінару підтримали думку Голови Держкомтелерадіо, що ресурс друкованих ЗМІ ще не використаний, а тому прогнози щодо їхнього зникнення з медійного ринку є передчасними. Запорукою успіху і повернення довіри населення до друкованих ЗМІ, на думку тренерів, перш за все є дотримання журналістських стандартів, зокрема, балансу думок у публікаціях. Також редактори повинні покращити управління реформованими газетами, підвищувати їхню економічну стабільність.Працювати в нових умовах редакторів вчили тренери, консультанти Ради Європи Костянтин Григоренко, Діана Дуцик, Людмила Опришко, Віталій Голубєв, Олексій Погорєлов.Зокрема, Костянтин Григоренко, видавець регіональної газети «Обрії Ізюмщини», що одна із перших пройшла процес реформування, ділився досвідом впровадження нових форм передплатної кампанії, створення мультимедійних спецпроектів у друкованих ЗМІ та запровадження нових інструментів на цифрових медіа майданчиках. Водночас, на його думку, розвиватися реформованим друкованим регіональним ЗМІ заважають неправомірні дії місцевої влади. «Органи місцевої влади знайшли можливість обійти заборону засновувати та видавати друковані ЗМІ, – говорить Костянтин Григоренко. – Місцеві чиновники видають так звані інформаційні бюлетені з ознаками друкованого видання, що є нецільовим використанням коштів.»Такі дії, на думку експерта, заважають реформованим ЗМІ заключати договори на висвітлення діяльності місцевої влади та перешкоджають чесній конкуренції на ринку.Цей семінар у Харкові був першим із серії запланованих тренінгів у різних містах, про проведення яких буде оголошено заздалегідь. Також дієві поради щодо роботи місцевих медіа можна отримати онлайн, пройшовши курс «Від комунальних до незалежних медіа: покрокова інструкція для редакторів», розміщений на платформі Прометеус: http://bit.ly/3cer3C4. Курс був розроблений у рамках проєктів Ради Європи |