ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
«Розширення виробництва незалежного контенту» (ЕРІС) — це регіональний проєкт, який втілює міжнародна неприбуткова організація Internews. Його ціль — підтримати незалежні медіа у виготовленні та поширенні високоякісного та достовірного контенту, що висвітлює питання місцевого значення, актуальні для всіх країн-учасниць проєкту, а також спрямований на спростування дезінформації. Для виготовлення транскордонного контенту в межах проєкту ЕРІС передбачається використання інноваційних мультимедійних засобів для сторітелінгу та охоплення широкої аудиторії.
Переможці конкурсу отримають субгранти на відшкодування витрат за виготовлення контенту. Сума гранту може варіюватися від 3,5 до 5 тис. дол. у двох різних категоріях.
Переможцям конкурсу відшкодують такі витрати:
- вартість продакшену, включно з витратами на логістику та проживання;
- вартість контрактних послуг (наприклад, оплата роботи веброзробника, дизайнера тощо) для окремих аспектів продакшену;
- вартість оренди приміщення та заробітна плата штатним працівникам, відповідно до рівня їх залученості до виготовлення контенту;
- операційні витрати залежно від потреб;
- вартість обладнання, яке потрібне для виготовлення контенту (до 5 тис. дол.);
- інші обґрунтовані витрати, пов’язані з процесом виробництва матеріалів.
Капітальні витрати, обслуговування кредитів та будівельні роботи не підпадають під відшкодування в межах грантів.
УМОВИ УЧАСТІ
Конкурсанти з країн-учасниць проєкту EPIC можуть подавати на конкурс до двох ідей медіапроєктів у будь-якій з категорій:
- соло-проєкти — передбачають самостійне виготовлення контенту, що стосується щонайменше однієї з інших країн-учасниць проєкту (не країни, яку представляє конкурсант);
- спільні проєкти — передбачають виготовлення контенту медіапартнерами із щонайменше двох країн-учасниць в межах спільного проєкту.
Переможці конкурсу мають виготовити та опублікувати матеріали впродовж шести місяців.
ГЕОГРАФІЯ УЧАСНИКІВ
Проєкт ЕРІС має на меті підтримати транскордонну співпрацю з виготовлення матеріалів медіапартнерами з Вірменії, Грузії, Угорщини, Польщі, Румунії, Словенії та України. Матеріали повинні висвітлювати події в щонайменше одній з перелічених країн, відмінній від країни походження медіапартнера. Ідеї матеріалів, що стосуються країн, які не є учасниками проєкту ЕРІС, не допускаються до участі. Соло-проєкти, які висвітлюють події тільки в країні походження медіапартнера, також не будуть розглядатися.
ПРОЦЕС ТА ТЕРМІНИ ПОДАЧІ ЗАЯВКИ
Зацікавлені медіа можуть подати заявку із соло-проєктом та спільним проєктом до 23:59 27 жовтня 2023 року включно.
Заявки отримані після кінцевої дати розглядатися не будуть.
Ви отримаєте підтвердження щодо отримання вашої заявки протягом трьох днів з моменту подання.
За додатковою інформацією звертайтеся до Євгена Лимаренка, координатора проєкту, [email protected].
ФОРМАТИ КОНТЕНТУ
В межах грантового конкурсу учасники мають створювати мультимедійний та аудіовізуальний контент для охоплення широкої аудиторії. Контент потрібно адаптувати для нативної публікації в соціальних мережах, широкої дистрибуції, просування та залучення аудиторії. Зокрема, до такого контенту відносяться:
- лаконічні інфографіки, візуалізація даних, часові лінії подій;
- експлейнери;
- кепшен-відео, короткі відео та анімація;
- інтерактивні інструменти (опитування, інтерактивні дані, ігри тощо);
- мультимедійні матеріали (наприклад, комбінація лонгриду і засобів аудіовізуального сторітелінгу);
- відео та мультимедійний репортаж;
- комбінація з будь-яких перелічених типів контенту.
Текстовий формат може бути також важливою складовою для сторітелінгу, який можна використовувати в поєднанні з ефективними аудіовізуальними інструментами.
Головний принцип для виробництва контенту — незалежно від формату і засобів, які використовуються, потрібно розкривати історію, підсилюючи залученість читача/глядача/слухача та, знаходячи інноваційні шляхи доносити, візуалізувати та пояснювати складні історії та питання просто.
ХТО МОЖЕ БРАТИ УЧАСТЬ?
В Україні заявки на участь у проєкті ЕРІС можуть подавати:
- національні медіа;
- регіональні онлайн-видання;
- незалежні журналісти та виробники контенту.
Учасники повинні мати активні канали для публікації виготовлених матеріалів у межах реалізації проєкту ЕРІС. Це можуть бути як онлайн-медіа, так і медіа інших типів (друковані, ТВ, радіо), які також мають онлайн-платформи.
Незалежні журналісти та виробники контенту без власних медіамайданчиків повинні залучити медіа, які готові публікувати контент, підготовлений для проєкту. Це має бути описано в розділі заявки, присвяченому плану поширенню контенту. Цей тип заявки має бути підкріплений листами від цих медіа про наміри/ готовність співпраці.
Перелік можливих учасників проєкту може відрізнятися у кожній з країн-учасниць проєкту ЕРІС. Для спільних проєктів кожен медіапартнер має переконатися, що він відповідає вимогам конкурсу у своїй країні.
Учасники мають також відповідати критеріям відбору та вимогам, вказаним у цьому анонсі.
ДОПОМОГА З ПОШУКОМ МЕДІАПАРТНЕРІВ ДЛЯ СПІЛЬНИХ ПРОЄКТІВ
Учасники можуть подавати заявки разом із партнерами з інших країн-учасниць проєкту ЕРІС для реалізації спільних медіапроєктів. За необхідності Internews може допомогти учасникам із пошуком партнерів у інших країнах. Щоб отримати перелік контактів, учасникам необхідно звернутися до представників проєкту ЕРІС у їхній країні. Також вони можуть звернутися до представників проєкту ЕРІС із конкретною ідеєю проєкту та запитом на контакти потенційних партнерів для цієї ініціативи.
КАТЕГОРІЇ ПРОЄКТІВ
Один учасник може отримати щонайбільше два гранти. Учасникам потрібно реалістично оцінювати власні виробничі можливості під час подачі кількох заявок, щоб у випадку перемоги обидвох, вони були реалізовані в межах дії гранту.
В межах максимальної суми гранту для кожної категорії буде враховуватися обґрунтування витрат у заявках з урахуванням кількості матеріалів, що будуть виготовлені, наявності чи відсутності витрат на подорожі та складності проєкту загалом.
СОЛО-ПРОЄКТИ
Проєкти цієї категорії будуть реалізовуватися одним учасником з висвітленням питань, що стосуються щонайменше однієї іншої країни-учасниці проєкту ЕРІС. Медіапроєкт має складатися з щонайменше двох історій або серії історій на одну спільну або пов’язану тему. Висвітлення теми має бути всебічним і включати розгорнуті репортажі на місцях, підготовлені або штатними працівниками апліканта з їхнім виїздом до цільової країни або країн, або ж місцевими журналістами та виробниками контенту, яких аплікант найматиме для цього.
В межах цієї категорії учасники з України можуть отримати гранти на суму до 5 тис. доларів США.
СПІЛЬНІ ПРОЄКТИ
Спільні проєкти створюються у співпраці учасників щонайменше з двох країн-учасниць проєкту ЕРІС. Вони також можуть складатися з щонайменше двох історій або серії історій на спільну або пов’язану тему. Контент може виготовлятися спільними зусиллями команди журналістів від усіх партнерів/залучених сторін або ж вони можуть розділити обов’язки, коли кожен із партнерів готує різні історії або частини серії матеріалів.
Редакційні ролі та обов’язки мають бути визначені та описані медіапартнерами під час розробки ідеї проєкту. Проєкти повинні включати розгорнуте висвітлення теми в цільовій країні. Проте партнери самостійно обирають яким шляхом це буде реалізовано. Всі історії будуть перекладені та опубліковані усіма партнерами спільного проєкту. Витрати на переклад не входять до визначеної суми гранту, але будуть додатково відшкодовані проєктом ЕРІС. Таким чином, учасники повинні самостійно організувати послуги з перекладу і не включати ці витрати до бюджету під час подання заявки.
КІЛЬКІСТЬ МАТЕРІАЛІВ І ЇХ ПЕРІОДИЧНІСТЬ
Проєкти повинні мати чіткий фокус та чітко визначений обсяг робіт. З огляду на це, учасники можуть подавати ідеї таких проєктів як: окремі ґрунтовні історії, серії історій, пов’язаних спільною темою, або однієї великої історії, розділеної на декілька епізодів. Вибір структури визначається потребами окремого проєкту та його цільової аудиторії.
ТЕМАТИКА ПРОЄКТІВ
Історії повинні стосуватися ключових питань сьогодення, які актуальні в щонайменше двох країнах-учасницях проєкту ЕРІС (потенційно, в усіх семи) та розкривати їх у цікавий та інформативний спосіб, сприяючи протидії дезінформації. Ми активно заохочуємо медіапартнерів з понад двох країн-учасниць створювати спільні проєкти.
Учасники повинні визначити теми та питання, які зроблять загальні тематичні напрями проєкту релевантними для їхньої аудиторії. Спільні напрями між країнами-учасницями включають наступні (але ними не обмежуються):
- поширення пропаганди та неправдивої інформації;
- повсякденне життя, спільний життєвий досвід, відображення ширших тем в особистих історіях людей (побут, робота, ціни, економіка, політична та економічна нестабільність тощо);
- наслідки повномасштабного вторгнення Росії в Україну для сусідніх країн та регіону, (зміна) ставлення до біженців, міжнародна підтримка України;
- поширення та протидія російській пропаганді, що пов’язана з війною тощо;
- інші конфлікти та/або заморожені конфлікти;
- питання, які впливають на соціально вразливі групи (наприклад, жінки, етнічні та інші меншини);
- освіта;
- охорона здоров’я;
- продовольча безпека;
- теми, які цікавлять молодь.
Контент, створений в межах проєкту, не повинен відтворювати або поширювати неправдиву та неперевірену інформацію або пропаганду.
Проєкт ЕРІС не підтримує просування прихованої або нативної реклами та будь-якого платного контенту, включно зі спонсорським та таким, що публікується на основі безгрошового обміну товарами/послугами (бартерний обмін) та суспільних відносин. Контент на підтримку політичних партій, кандидатів або кампаній не буде розглядатися до участі в конкурсі. Також не допускаються до розгляду клікбейти, короткі статті про інциденти, маловажливі події, новини з таблоїдів, розважальний контент тощо.
ЦІЛЬОВА АУДИТОРІЯ
Першочергово медіапроєкти мають орієнтуватися на широку аудиторію з фокусом на запропоновані теми і формати проєкту.
В межах проєкту ЕРІС в Україні заохочуються медіапроєкти, що покривають інформаційні потреби громад, які мають транскордонні зв’язки, або особливо вразливих груп до дезінформаційних наративів, зокрема:
- молодь;
- етнічні меншини, що мешкають поза столицями й мегаполісами та/або мешканці прикордонних громад, включно з біженцями;
- мешканці невеликих міських та сільських громад.
ТЕРМІНИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЄКТУ
Період втілення проєкту розпочнеться після підписання грантових угод з переможцями конкурсу і попередньо триватиме з січня до липня 2024 року. Протягом цього часу триватиме підготовка, дослідження, збирання інфоприводів, звітування, редагування та публікація матеріалів (включно з перекладом та поширенням у країнах медіапартнерів). Публікація проєктів, що складаються із серії матеріалів, має бути раціонально розподілена в часі.
ДОПОМОГА З ПОШИРЕННЯМ ТА ПРОСУВАННЯМ МАТЕРІАЛІВ
Незалежно від рішення учасників реалізовувати соло- або спільні проєкти з іншими медіапартнерами, вони повинні мати чітку стратегію поширення і просування контенту. Крім того, учасники мають ефективно використовувати власні активні канали у соцмережах і бути відкритими до експериментування із новими форматами, підходами та/або каналами для просування та збільшення потенційного охоплення та залученості аудиторії.
Медіапартнери можуть звернутися за практичною і менторською підтримкою щодо стратегій просування та залучення аудиторії до експерта від проєкту ЕРІС.
ТРЕНІНГОВА, МЕНТОРСЬКА ТА РЕДАКЦІЙНА ПІДТРИМКА
Під час втілення проєктів учасники зможуть отримати консультаційну підтримку.
ПОДАЧА ЗАЯВКИ І ВІДБІР
КРИТЕРІЇ ВІДБОРУ
Для участі в проєкті ЕРІС, учасники повинні відповідати таким критеріям:
- дотримуватися журналістської етики, проявляти професіоналізм, робити фактчекінг контенту та гарантувати його правдивість, об’єктивність та прозорість;
- позиціонувати себе як незалежне медіа, але також наочно демонструвати та підтримувати редакційну незалежність від зовнішніх джерел впливу (на кшталт, рекламодавців, спонсорів або інших стейкхолдерів);
- редакція не повинна бути у власності або керуватися органами державної влади місцевого та національного рівнів, політичними партіями або особами (чи їхніми близькими родичами), які займають державні посади або посади у політичних організаціях;
- незалежні журналісти та виробники контенту не повинні мати зв’язків та конфлікту інтересів із переліченими вище особами та організаціями;
- редакція повинна бути присутньою та активною у медіапросторі України не менше 3 років.
ПРОЦЕС ВІДБОРУ
Під час першого етапу всі заявки оцінить локальна конкурсна комісія, яка складатиметься із представників проєкту ЕРІС та запрошений експертів. Комісія оцінить заявки для обох категорій грантів та делегує свого представника для участі у другому етапі відбору.
Під час другого етапу делеговані представники комісії з країн-учасниць розглянуть відібрані спільні проєкти разом із представниками проєкту ЕРІС. Фінальний етап відбору буде здійснюватися на основі оцінок локальних конкурсних комісій.
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
Основні критерії відбору заявок: технічна пропозиція, спроможність і відповідність учасника та фінансова пропозиція (бюджет).
ОГОЛОШЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ВІДБОРУ ТА ПІДПИСАННЯ КОНТРАКТУ
Оголошення переможців конкурсу відбудеться протягом 22 робочих днів після кінцевої дати прийому заявок.
Переможці конкурсу повинні підтвердити свою заявку та згоду на участь протягом п’яти робочих днів з моменту отримання сповіщення про перемогу в конкурсі. За відсутності підтвердження право на отримання гранту переходить до наступного учасника в рейтингу.
Internews залишає за собою право не надавати детального пояснення щодо результатів відбору учасникам конкурсу, яких не було відібрано.
Сповіщення про відбір заявки учасника не повинне розцінюватися як гарантія підписання контракту або присвоєння гранту. Після підтвердження відібраної заявки з переможцями конкурсу погодять та підпишуть фінальну субгрантову угоду за умови схвалення донора, екологічних дозволів та успішної перевірки відповідності критеріям.
ОЧІКУВАННЯ ВІД УЧАСНИКІВ
Учасники повинні:
- демонструвати спроможність створювати високоякісний та достовірний контент;
- адаптувати контент для публікації на різних платформах (включно з соцмережами), залучати аудиторію та ефективно використовувати ресурси, надані Internews з цією метою;
- тісно співпрацювати з регіональним представником проєкту ЕРІС та його командою протягом усього періоду реалізації проєкту для збільшення якості контенту, його дистрибуції та показників охоплення;
- відвідувати робочі зустрічі та семінари з менторами/консультантами за погодженим розкладом;
- вчасно виконувати заплановану діяльність та підтримувати ефективну комунікацію.
ВИМОГИ ДО ЗАЯВОК
СОЛО-ПРОЄКТИ
Заявки на реалізацію соло-проєктів повинні містити:
- заповнену форму з технічною пропозицією та інформацією про учасника;
- заповнену форму бюджету.
Повний набір документів на участь потрібно надіслати регіональному представникові проєкту ЕРІС у країні, яка оголосила цей конкурс.
Форми заявок та бюджетів можна заповнювати англійською або українською мовами.
СПІЛЬНІ ПРОЄКТИ
У разі подачі на спільний проєкт, кожен медіапартнер/сторона подає спільну заявку регіональному представникові проєкту ЕРІС у своїй країні.
Такі заявки мають спільні та індивідуальні елементи та повинні містити:
- спільну заповнену форму на участь у проєкті. Вона включає технічну пропозицію та інформацію про партнерів проєкту. Ця форма заявки буде однаковою для всіх медіапартнерів проєкту, яку вони заповнюють разом;
- заповнену форму бюджету. Оскільки бюджет буде різним для кожного медіапартнера у спільних проєктах, ця форма заповнюється саме тим учасником, який подає заявку. Партнери з інших країн подаватимуть окремі бюджети з власними витратами регіональному представникові проєкту ЕРІС у своїй країні.
Повний набір документів на участь потрібно надіслати регіональному представникові проєкту ЕРІС у кожній країні, яка оголосила цей конкурс.
Для подачі заявки на спільні проєкти не потрібно виділяти основного партнера, однак усі редакційні ролі та виконавчі обов’язки повинні бути чітко сформульовані у заявці.
Бюджети та заявки на участь з технічною пропозицією для спільних проєктів повинні заповнюватися англійською мовою.
ТЕХНІЧНА ПРОПОЗИЦІЯ
- Відповідність ідеї загальним тематичним напрямам та цілям проєкту ЕРІС.
- Якість ідеї включно із загальною розробкою, фокусом та обсягом робіт; викладом та використанням форматів; підходами, точками зору та героями; інноваційністю, послідовністю, темами та очікуваними результатами.
СПРОМОЖНІСТЬ ТА ВІДПОВІДНІСТЬ УЧАСНИКА ВИЗНАЧАЄТЬСЯ
- Відповідністю критеріям та вимогам, історією взаємодій та прикладами матеріалів, стратегією поширення і просування матеріалів, і найголовніше, раціональним планом та розподілом ресурсів для втілення проєкту.
ФІНАНСОВА ПРОПОЗИЦІЯ
- Обґрунтовані витрати, які напряму стосуються процесу виробництва контенту в межах проєкту, та доцільний розподіл ресурсів.
ДОДАТКОВА ІНФОРМАЦІЯ
Проєкт «Розширення виробництва незалежного контенту» реалізується міжнародною неприбутковою організацією Internews у співпраці з Центром медіаініціатив (Вірменія), Інститутом репортажу (Польща), ГО «Інтерньюз-Україна» (Україна) та Центром незалежної журналістики (Румунія). Проєкт орієнтований на підтримку незалежних медіа у Східній Європі та на Південному Кавказі шляхом реалізації низки активностей. Цілі проєкту:
- допомогти медіа виробляти та поширювати на різних платформах високоякісний і достовірний контент, що висвітлює важливі питання із життя місцевих громад та протидіє дезінформації;
- покращити транскордонне виробництво контенту і контекстуалізувати національні історії з регіональної точки зору, а також покращити зв’язок між медіа та аудиторією у цільових країнах;
- посилити зв’язки всередині їхніх країн та в регіоні.
Метою активностей Internews в межах проєкту ЕРІС є допомогти розвитку сильного незалежного медіасектору, здатного протидіяти впливу зацікавлених осіб, які прагнуть ним маніпулювати, ізолювати й контролювати медіа.
За додатковою інформацією звертайтеся до Євгена Лимаренка, координатора проєкту, [email protected].