Виклики у медіасфері: існують.
ІМІ: hold my beer.
Кому мінігранти від ІМІ?
Подавайтесятися на конкурс мінігрантів до Інституту масової інформації. Запрошуємо незалежні якісні медіа та медійні громадські організації з усіх регіонів України. Сума мінігранту: до 120 тисяч гривень.
- На що можна витратити гроші?
- Як податися?
- Який дедлайн?
Розповідаємо ТУТ.
Наративи російської пропаганди під час наступу армії РФ на Харківщину
Аналітикиня ІМІ Олена Голуб виокремила наративи російської пропаганди щодо атакувальних дій армії РФ у Харківській області в новому дослідженні.
- У цей період головним наративом стали твердження про “успіхи російської армії”, а бої на Харківщині російські медіа назвали вирішальною битвою у війні. На цей меседж припало 30% інформаційних матеріалів, що стосувались України й містили ворожі наративи.
- 20% інформації з наративами про Україну стосувалися “мобілізаційних жахів”.
- Натомість на меседж “Захід воює з РФ руками українців, незважаючи на втрати” припало 18% новин.
Як російські телеграм-канали вигадують мету наступу на Харківщину
Водночас російські телеграм-канали проаналізував керівник відділу аналітики ІМІ Дмитро Баркар. Там, за показовою ейфорією через атаку населених пунктів Харківщини, криється розгубленість та відсутність чіткого розуміння мети нового наступу на Україну з північного напрямку. Самі пропагандисти не розуміють справжніх цілей Кремля та просто намагаються вгадати, що саме від них очікують. Замість того, щоб надавати конкретну інформацію про перебіг бойових дій, російська пропаганда зосереджується на розпалюванні ненависті та агресії. А це може свідчити про те, що Кремль наразі зацікавлений у мобілізації суспільної думки.
Додамо, що за останніми даними ІМІ, Росія скоїла 599 злочинів проти журналістів та медіа в Україні за два роки та три місяці з початку повномасштабного вторгнення. Інсайти медіаспільноти на події ІМІ
Команда ІМІ побувала на десятому LMF, де ми організовували свою подію з інсайтами медіаспільноти, трансляцію з якої можете переглянути за посиланням. А якщо дивитися немає бажання, то дещо ми описали в новинах. Наприклад, як журналісти з Харкова, Сум та Херсона працюють на місцях обстрілів. А ще ці тези:
- іноземні медіа можуть мати більше доступу до ексклюзиву чи інтерв’ю високопосадовців, але менше — до справжньої війни та до людей;
- критика влади з боку медіа потрібна, бо є доказом демократії в Україні, свідчить про відкритість держави та стимулює міжнародну підтримку.
До речі, за останнім дослідженням LMF, Інститут масової інформації опинився серед згадок організацій, які найчастіше надавали допомогу українським медіа під час повномасштабної війни.
Що з тренінгами на медіабазах ІМІ?
Що ж, наступний тиждень обіцяє бути насиченим. Відтак маєте широкий вибір, куди записатися на тренінг чи вебінар.