У популярних онлайн-медіа України, у порівнянні з останнім кварталом 2023-го, зросла кількість політичної джинси. На користь політичних замовників розміщено 25% усіх виявлених матеріалів з ознаками замовних.
Такими є результати щоквартального дослідження Інституту масової інформації, яке проводилося 5–7 березня 2024 року у 23 популярних онлайн-медіа України*.
Матеріали на користь політичних замовників, як і раніше, онлайн-видання не маркують жодним чином.
Петро Порошенко став лідером серед політиків, на чию користь розміщують матеріали з ознаками замовних (6,5%). Найчастіше його цитує сайт Obozrevatel. Йдеться переважно про політичні заяви.
Другим за масовістю вигодонабувачем від публікацій з ознаками замовних є Віталій Кличко. У моніторинговий період приводом для більшості з них стало передання міським головою допомоги від громади військовому підрозділу. Втім, частка публікацій на його користь надалі зменшується з кожним моніторинговим періодом (2,3%).
Ще 10% матеріалів з ознаками джинси розміщено на користь політичних сил “Слуга народу”, “Європейська солідарність”, проєкту Артура Палатного “Українська команда”, а також політиків Олени Шуляк, Максима Ткаченка, Олени Кондратюк, Сергія Пашинського, Бориса Філатова, Вадима Столара і разом з ними тимчасового виконувача обов’язків голови районної в Києві держадміністрації Миколи Калашника та російського режисера, колишнього художнього керівника “Бабиного Яру” Іллі Хржановського.
*Моніторинг проведено 5–7 березня 2024 року у 23 популярних онлайн-медіа: “Бабель”, Суспільне, Громадське, ZN.UA, “Українська правда”, “Еспресо”, Укрінформ, Liga.net, NV, “Слово і Діло”, LB.ua, РБК-Україна, Цензор.Нет, Інтерфакс-Україна, ТСН, “Кореспондент.net”, Zaxid.net, “Фокус”, УНІАН, “24 канал”, “Гордон”, Telegraf, Obozrevatel. Вибірка охоплює всі новини поспіль, що вийшли на сайтах протягом зазначеного періоду.
***