Наголос

КМІС: Рівень довіри до телемарафону продовжує знижуватися

Утім, кількість телеглядачів, які довіряють нацмарафону, все ще переважає над кількістю тих, хто йому не довіряє.

В українців зменшується довіра до національного телемарафону «Єдині новини». Такого висновку дійшли аналітики Київського міжнародного інституту соціології (КМІС), порівнявши результати трьох соціологічних досліджень, проведених у травні 2022-го, у жовтні 2023-го і в грудні цього ж року.

Так, якщо у травні 2022 року частка тих учасників соцопитування, які висловили довіру до телемарафону, складала 69%, то у жовтні 2023 вона скоротилася до 48%. А у грудні 2023 року цей показник знизився до 43%.

Водночас до 38% зросла кількість тих, хто не довіряє телемарафону (решта 19% мають невизначене ставлення). Утім, зауважують у КМІС, баланс довіри-недовіри до «Єдиних новин» залишається позитивним — більше тих, хто йому довіряє, ніж тих, хто не довіряє.

Проаналізували соціологи і кореляцію між кількістю респондентів, які довіряють телемарафону, та часткою тих, хто довіряє президенту України: «Важливо зазначити, що хоча ті, хто не довіряє Володимиру Зеленському, значно більш критичні до телемарафону, серед респондентів, які заявили про довіру до глави держави, телемарафону довіряють 52% (не довіряють — 29%, не визначилися — 19%)».

Що стосується регіонального виміру, то в усіх регіонах приблизно однакова кількість населення (42–44%) довіряють телемарафону «Єдині новини».

Експерти КМІС наголошують: необхідно враховувати ту обставину, що після вторгнення РФ в Україну ландшафт споживання інформації радикально змінився, і телебачення тепер дивиться меншість населення. До того ж нині загалом знизилася довіра до українських ЗМІ (між груднем 2022 року і груднем 2023 року — з 57% до 29%), тобто є загальна проблема з довірою до медіа, а не лише до телемарафону.

«У будь-якому випадку показники довіри до телемарафону хоч і знизилися, але ще багато людей довіряють йому. Як ми зазначали в жовтні, при нинішніх показниках довіри зберігається оптимальна можливість для менш проблемної трансформації телемарафону в інший формат, який буде більше відповідати інформаційним потребам поточної ситуації», — прокоментував результати дослідження виконавчий директор КМІС Антон Грушецький.

Всеукраїнське опитування громадської думки «Омнібус», до якого були додані питання щодо довіри телемарафону «Єдині новини», КМІС проводив упродовж 4–10 грудня 2023 року. Методом телефонних інтерв’ю з використанням комп’ютера (computer-assisted telephone interviews, CATI) на основі випадкової вибірки мобільних телефонних номерів (з випадковою генерацією телефонних номерів та подальшим статистичним зважуванням) опитано 1200 респондентів, що мешкають у всіх регіонах України (крім АР Крим). Опитування проводилося з дорослими (у віці 18 років і старше) громадянами України, які на момент опитування проживали на території України (у межах, які контролювалися владою України до 24 лютого 2022 року). До вибірки не включалися жителі територій, які тимчасово не контролювалися владою України до 24 лютого 2022 року (АР Крим, м. Севастополь, окремі райони Донецької та Луганської областей), а також опитування не проводилося з громадянами за кордоном. Статистична похибка вибірки становить від 1,4% до 3,2% (у залежності від величини показників).

Раніше «Детектор медіа» повідомляв про те, що під час онлайн-зустрічі з медійниками з нагоди Дня працівників радіо, телебачення та зв’язку Володимир Зеленський назвав телемарафон «одним із ключових етапів в історії незламності нашої держави».