Найбільш популярним джерелом новин для українців стали Telegram-канали, якими користуються 47% респондентів. Також до поширених джерел інформації входять YouTube (26%), загальнонаціональний телемарафон (21%), а також розповіді очевидців та знайомих (19%). Офіційні сторінки державних органів та їхні соціальні мережі є джерелом новин для 19% опитаних. Такі дані представлені у дослідженні групи «Рейтинг» щодо особливостей медіаспоживання українців. Про це розповідає «Детектор медіа».
Телевізійні канали, що не входять до телемарафону, використовують для отримання новин 16% респондентів, українські онлайн-медіа є джерелом інформації лише для 15% наших співвітчизників. Окрім того, міжнародні видання читають 14% українців. Facebook став джерелом перевіреної інформації для 12% громадян, а Viber і TikTok обирають 10% і 7% відповідно. Радіо та Instagram згадали по 5%, а друковані видання — лише 2%.
Дослідження також засвідчило, що 89% українців вважають проблему дезінформації та фейкових новин у країні серйозною. Опитування також продемонструвало, що молоді люди частіше звертається до Telegram-каналів, рекомендацій знайомих, офіційних ресурсів держорганів та міжнародних онлайн-медіа. Натомість старша аудиторія надає перевагу здебільного телебаченню та сюжетам у YouTube.
Українці відповіли на запитання щодо джерел дезінформації. Понад половина (53%) українців вважають, що найбільше фейків поширюється в соціальних мережах, 35% — в месенджерах, а 32% — на телебаченні. 20% вважають, що найбільше дезінформації можна знайти в онлайн-медіа, а 15% — у розмовах з людьми. Газети та радіо, на думку 9% респондентів, також містять певну частку дезінформації.
Раніше «Інтернет свобода» розповідала про загальносвітовий звіт про медіаспоживання від Reuters Institute, який показав, що люди стали читати менше новин.