Організація Media Development Foundation 23 жовтня 2024 року у форматі конференції офіційно запустила Core Media Fund (CMF). Ініціатива, покликана забезпечити фінансову підтримку українських незалежних медіа. CMF займатиметься не лише збором і розподілом коштів, але й стане адвокаційною платформою, що висвітлює проблеми фінансування медіа.
Що мотивувало до запуску фонду?
Бюджет українських медіа на 70 % складається з донорського фінансування. Водночас 2025 року медіаменеджери очікують скорочення грантових коштів для українських незалежних редакцій. Про це українські медіаменеджери розповіли в дослідженні «Донорська дилема. Переосмислення моделей підтримки для майбутнього українських медіа». Це і стало поштовхом для MDF запустити власний фонд.
За словами CEO Media Developmnet Foundation Євгена Заславського, українські незалежні медіа відчувають гостру нестачу інституційної підтримки, що підриває їхню стійкість і розвиток.
«Нам необхідно переосмислити підхід до фінансування медіа в Україні, щоб забезпечити довготривалу незалежність журналістики. Core Media Fund має на меті стати платформою для цього переосмислення та сприяти змінам у медіасекторі», — каже Євген Заславський.
Які джерела фінансування?
Потенційні джерела фінансування включають:
- міжнародні донорські організації та фонди;
- двосторонні й багатосторонні агентства розвитку;
- внески приватного сектора;
- державне фінансування;
- краудфандинг;
- індивідуальні пожертви.
Кому допомагатиме?
Фонд надаватиме довгострокову фінансову підтримку незалежним медіа, які цікавлять громадськість, гранти на посилення інституційної спроможності, а також розвиток інновацій і цифрову трансформацію в медіасекторі.
Регіональні редакції зможуть отримати фінансування для розширення поля новин на «новинні пустелі», підвищення безпеки й захисту журналістів, які працюють у середовищі високого ризику.
Співзасновник і керівник Frontier Institute Євген Глібовицький на презентації Core Media Fund відзначив потребу подібних фондів в українській медіасфері.
«Потрібно мати джерело сталості — фінансове джерело або готовність людей працювати для цього медіа. Водночас гроші це не головне в медіа. Від комерційної організації до медіа — важлива місія. нам потрібно мислити категорією місії, щоб розуміти, що ми робимо», — говорить Євген Глібовицький.
Як відбуватиметься відбір медіа?
Команда фонду звертатиме увагу на:
- редакційну незалежність;
- плани фінансової стійкості;
- вплив й охоплення;
- відданість етичним стандартам