Генеративний штучний інтелект — це тип штучного інтелекту, який може генерувати зображення, тексти, відео, аудіо, код або їхні комбінації у відповідь на спеціальні запити користувача (промти). Знаючи як це працює, журналісти можуть легко транскрибувати аудіо, перекладати текст, перевести текст в аудіо, створити дизайн для мерча, зробити відео тощо.
Ще одна з можливостей ШІ — допомогти збільшити органічний трафік (кількість відвідувачів, які переходять на сайт із звичайних результатів пошуку, а не платних рекламних оголошень). Наприклад, створити структуру статті, прописати метадані та проаналізувати ключові слова.
Як цим скористатися — ми записали головне з тренінгу від Кіри Тугуші, менеджерки та контентної спеціалістки SEOforMedia. Тренінги організувала команда Львівського медіафоруму в межах Media Excellence Program. Програма стала можливою завдяки UNESCO, People of Japan та The International Programme for the Development of Communication (IPDC).
ШІ не потрібно боятися
Спікерка наголошує: щоб використовувати штучний інтелект для якогось завдання, потрібно вміти робити його без штучного інтелекту — чат-боти легко імітують людську поведінку, проте замінити людину повністю ще не можуть. Також ШІ поки що не може створити інсайти, придумати оригінальні або повністю інноваційні ідеї.
«Створити якусь машинну версію людської свідомості — це задача із зірочкою. Як ми цього досягнемо чи досягнемо взагалі — невідомо. Саме тому ШІ не замінить журналістів, а допоможе їм із рутинними завданнями», — каже Тугуші.
Крім того, генеративний штучний інтелект, ще досить слабкий, тому чат-боти можуть генерувати помилки — так звані галюцинації. Наприклад, на запитання про те, як позбутися ниркових каменів, модель ШІ може запропонувати випивати два літри сечі кожні 24 години.
Читати більше:
- Плюси, мінуси, підводні камені ChatGPT — розповідає L&D-спеціалістка
- Чи може ChatGPT перевіряти факти — дослідження PolitiFact
Проте мовні моделі розвиваються. Тепер найновіша версія ChatGPT-4о уміє шукати в режимі реального часу (перша версія мовної моделі мала доступ лише до даних до 2021 року) та пропонувати відповідь із покликанням на першоджерела. Компанії у всьому світі почали створювати власні чат-боти, щоби зробити свої послуги доступнішими для їхньої авдиторії, адже ШІ може взяти величезну частину роботи з підтримки клієнтів на себе.
Читати більше: На шляху до нового медіаландшафту. Як штучний інтелект змінить пошук, покликання на джерела й монетизацію медіа
ШІ та SЕО
Google запустив AI Overviews — сервіс, який у відповідь на запит користувача надає готову відповідь на основі контенту з інтернету, а не перелік покликань, до якого ми звикли в Google. Як ми писали раніше, старша директорка із продуктів Google Хема Будараджу розповіла, що покликання в AI Overviews генерують більше кліків, ніж традиційні результати пошуку в інтернеті.
Наразі Google дав доступ до AI Overviews лише у США та планує поширення функції на інші країни. Утім, для збільшення органічного трафіку із класичного пошуку, який поки нікуди не дівся, штучний інтелект також може допомогти. Зокрема:
- створити структуру статті;
- написати SЕО-метадані;
- проаналізувати ключові слова у статті;
- побудувати покликання на сайті;
- виявити неочевидні тенденції.
Для роботи з органічним трафіком потрібно пам’ятати про принцип EEAT — Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness, тобто досвід, експертиза, авторитет і надійність — який Google використовує для ранжування контенту. Платформа віддає перевагу матеріалам, створеним людиною, яка має експертизу в галузі. Хто швидше зможе показати пошуковику силу свого бренду, той і отримає більше читачів. Більше про нього, а також інші SEO-чинники, на які українським медіа варто звернути увагу, ми розповідали тут.
Для EEAT штучний інтелект може:
- запропонувати рішення, які вже існують;
- надати відповідь, базуючись на глибокому аналізі та думках експертів;
- розробити план контенту та знайти ідеї для нього;
- проаналізувати нішу та знайти прогалини в контент-плані;
- запропонувати новий підхід до теми.
EEAT-принцип є базою, на яку потрібно орієнтуватися медіа. Тому генерувати цілі статті за допомогою ChatGPT — точно не варіант. Проте деякі чат-боти можна використовувати для окремих функцій, які допоможуть підсвітити ваш «досвід, експертизу, авторитет і надійність».
На трафік впливає багато чинників — це не лише текст, але й зображення, аудіо, відео тощо. Штучний інтелект може допомогти з кожним із них.
Детальніше читайте за посиланням https://mediamaker.me/shi-dlya-media-velyka-dobirka-instrumentiv-dlya-prokachuvannya-kontentu-j-organichnogo-trafiku-11191/