Наголос

ПОРЯТУНОК МЕДІА. Пропозиції владі від редакторів дніпропетровських газет (опитування)

Зниження тарифів на послуги Укрпошти та державна фінансова допомога. Без таких кроків влади, на думку редакторів дніпропетровських медіа, редакції не зможуть нормально подолати економічну скруту, що виникла через епідемію та запроваджений карантин. Керівники ЗМІ висловлюють побоювання, що місцеві газети не зможуть самостійно подолати кризу й успішно відновити роботу, а також відзначають, що вже нині змушені скорочувати персонал. Такі думки висловлюють редактори медіа з Дніпропетровської області, які взяли участь в опитуванні НСЖУ щодо перспектив розвитку медійної галузі. Зокрема, подаємо відповіді на питання: «Три необхідні кроки з боку влади, аби забезпечити економічну стабільність медіа» та  «Що саме через упровадження карантину хвилює вас найбільше? Який майбутній розвиток подій для вашого медіа ви прогнозуєте?».

Микола Шарий, видання «Фермер Придніпров`я»: «Фінпідтримка, зниження ціни послуг “Укрпошти”, закупівля централізована паперу.

Хвилює – подальше продовження карантину».

Сергій Хорошилов Петрович, газета «Васильківський вісник» (Василівський район): «Соціальна реклама, яку оплатить влада. Налагодження роботи пошти навіть у найменших селах. Фінансові труднощі, що можуть призвести до скорочення штату та зменшення зарплати.

Турбують думки про закриття газети, якій у березні виповнилося 90 років».

Свiтлана Агатьева, корпоративна газета «За агломерат» (м. Кривий Ріг): «Контроль, послаблення стосовно податкiв та аренди.

Хвилює – вiдмова вiд друкованої версiї газети або взагалi вiд газети».

Інна Швидка, районна газета «Південна зоря» (Нікопольський район): «Необхідна інформаційна політика, фінансова допомога, адже платежі зупинилися. Сподіваюсь на краще».

Оксана Борисова, видання «ТН- Экспресс» (м. Павлоград): «Забезпечити економічну стабільність країни. За розвиток подій для нашого медіа складно відповісти. Це буде залежить від стану країни, ситуації в цілому та наслідків кризи.

Хвилює – зменшення реалізації, рекламодавців, прибутків».

Оксана Шахмоть, «Під знаком руди і металу» (м.Кривий Ріг): «Має стабільно працювати Укрпошта. На час карантину звільнити медіа від податків.

Хвилює невизначеність. Слід розвивати електронні ЗМІ».

Попович Наталія, «Наше життя» (Магдалинівський район): «Усім друкованим ЗМІ потрібна державна допомога фінансова. Або ж звільнення від податків на час карантину.

Хвилює призупинення виходу газети на час карантину».

Любов Бурлакова, телеканал «D1» (Дніпропетровська обл.): «Необхіднаекономічна підтримка ЗМІ.

Хвилююсь, щоб не закрили зовсім та не відправили у відпустки за власний рахунок».

Галина Литовченко, ТОВ «Редакція газети “Нові рубежі”» (Криничанський район): «Укладання договорів на висвітлення (яких і до цього не було, а тепер, мабуть, і взагалі і не буде).  Дозволити роздержавленим ЗМІ заробляти хоч якісь кошти за рахунок суборенди приміщення. Врешті-решт розібратися з Укрпоштою, а саме вирішити проблему своєчасної і повсюдної доставки газет та врегулювати тарифи пошти на доставку, які занадто завищені.

Найбільше хвилює те, що ми не зможемо виконати свої зобов’язання перед читачами (які вже передплатили газету) і рекламодавцями. Уже навіть не маємо чим сплачувати за друк. Навіть боїмося уявити таку ситуацію, що доведеться закриватися».

Людмила Маслова, видання «Першотравенські  новини» (Першотравенських район): «Соцподаткові канікули, передплата для пенсіонерів.

На жаль, доведеться скорочувати обсяги, вже є заяви на звільнення від працівників».

Хвилює – подальше продовження карантину».

Сергій Хорошилов Петрович, газета «Васильківський вісник» (Василівський район): «Соціальна реклама, яку оплатить влада. Налагодження роботи пошти навіть у найменших селах. Фінансові труднощі, що можуть призвести до скорочення штату та зменшення зарплати.

Турбують думки про закриття газети, якій у березні виповнилося 90 років».

Свiтлана Агатьева, корпоративна газета «За агломерат» (м. Кривий Ріг): «Контроль, послаблення стосовно податкiв та аренди.

Хвилює – вiдмова вiд друкованої версiї газети або взагалi вiд газети».

Інна Швидка, районна газета «Південна зоря» (Нікопольський район): «Необхідна інформаційна політика, фінансова допомога, адже платежі зупинилися. Сподіваюсь на краще».

Оксана Борисова, видання «ТН- Экспресс» (м. Павлоград): «Забезпечити економічну стабільність країни. За розвиток подій для нашого медіа складно відповісти. Це буде залежить від стану країни, ситуації в цілому та наслідків кризи.

Хвилює – зменшення реалізації, рекламодавців, прибутків».

Оксана Шахмоть, «Під знаком руди і металу» (м.Кривий Ріг): «Має стабільно працювати Укрпошта. На час карантину звільнити медіа від податків.

Хвилює невизначеність. Слід розвивати електронні ЗМІ».

Попович Наталія, «Наше життя» (Магдалинівський район): «Усім друкованим ЗМІ потрібна державна допомога фінансова. Або ж звільнення від податків на час карантину.

Хвилює призупинення виходу газети на час карантину».

Любов Бурлакова, телеканал «D1» (Дніпропетровська обл.): «Необхіднаекономічна підтримка ЗМІ.

Хвилююсь, щоб не закрили зовсім та не відправили у відпустки за власний рахунок».

Галина Литовченко, ТОВ «Редакція газети “Нові рубежі”» (Криничанський район): «Укладання договорів на висвітлення (яких і до цього не було, а тепер, мабуть, і взагалі і не буде).  Дозволити роздержавленим ЗМІ заробляти хоч якісь кошти за рахунок суборенди приміщення. Врешті-решт розібратися з Укрпоштою, а саме вирішити проблему своєчасної і повсюдної доставки газет та врегулювати тарифи пошти на доставку, які занадто завищені.

Найбільше хвилює те, що ми не зможемо виконати свої зобов’язання перед читачами (які вже передплатили газету) і рекламодавцями. Уже навіть не маємо чим сплачувати за друк. Навіть боїмося уявити таку ситуацію, що доведеться закриватися».

Людмила Маслова, видання «Першотравенські  новини» (Першотравенських район): «Соцподаткові канікули, передплата для пенсіонерів.

На жаль, доведеться скорочувати обсяги, вже є заяви на звільнення від працівників».

Нагадуємо, що за результатами дослідження НСЖУ, на карантині українські ЗМІ різко втрачають доходи та накопичують борги. 82% редакторів скаржаться на втрату рекламодавців через запровадження карантинних заходів та економічну кризу, викликану епідемією коронавірусу. Редакції згортають реалізацію нових проектів (52%) та скорочують обсяги медіавиробництва (44%). При цьому 9% ЗМІ призупинили свою діяльність на час карантину. У редакціях масово впроваджують заходи зі скорочення витрат на персонал. Національна спілка журналістів України спільно з Українською асоціацією медіабізнесу та Асоціацією незалежних регіональних видавців звернулася до керівництва країни із закликом невідкладно стати на захист інформаційної безпеки України в умовах карантину.