Наголос

Ярослав Фейло: головний тренд китайських медіа – масштабна трансформація

Вивчення застосування нових медіа-технологій, перебудова традиційних ЗМІ під впливом розвитку сучасних медіа, соціальних мереж – такі теми були основними для ознайомлення делегації Національної спілки журналістів України під час візиту до Китаю. Поїздка є щорічною та традиційною, реалізується у співпраці із Всекитайською асоціацією журналістів.

Перебуваючи в КНР українські журналісти могли ознайомитися зі специфікою роботи ЗМІ в одній з найбільших країн світу. Виявляється, працівників медіав Китаї понад 1 мільйон 200 тисяч! Неймовірну кількість журналістів важко об’єднати в організації з персональним членством та прес-картами, як приміром є НСЖУ. Тому обрана модель колективного членства у Всекитайській асоціації журналістів. До Асоціації входить 216 колективних членів – це регіональні Асоціації, об’єднання видавців, редакторів, провідні національні ЗМІ. Відповідно кожна редакція китайського медіа (кожен журналіст) асоційовано охоплена національним журналістським об’єднанням. Зараз до Асоціації залучатимуться і нові медіа, соцмережі, зокрема, відомий WeChat.

У Пекіні пройшла зустріч делегації НСЖУ із виконавчим директором Всекитайськоі асоціації журналістів паном Чен Тао. Відзначимо, делегації з України та Китаю практикують робочі візити для набуття нового досвіду вже   понад 20 років. Цього року для журналістів з України особливо цікавим стало те, що кожна великаредакція національного чи регіонального ЗМІ в Китаї має свій центр цифрового моніторингу та управління.

– Масштаби ЗМІ по всьому світі різні, як і політичні та економічні умови діяльності журналістів. Але розвиток нових технологій, охоплення більшості користувачів швидкісним інтернетом та смартфонами сьогодні на очах руйнує світ традиційних ЗМІ, або трансформує його.Тому єдиний вихід для кожного з нас – це вихід із зони власного професійного комфорту. Так, медійна корпорація у місті Ханчжоу інвестує майже півтора мільйони доларів у сучасний центр моніторингу та управління редакційними процесами. В он-лайн режимі на великому екрані збирається інформація про поточні тренди, популярні новини, репости на всіх соціальних медіа тощо. А паралельно відбувається повна автоматизація усіх редакційних процесів – можна бачити на якій стадії виконання будь-яке редакційне завдання.

Перебуваючи в Китаї, українські журналісти мали змогу відвідати редакцію Economic Daily – одного з лідируючих медіа КНР. Щоденний тираж газети – 1 мільйон примірників! А також ще 35 мільйонів встановлених мобільних додатків на смартфонах читачів.  Такі цифри зайвий раз доводять, що через новітні технологічні реалії традиційні ЗМІ просто змушені трансформуватися, аби мати майбутнє.

У Китаї з робочим візитом побувала делегація НСЖУ у складі голови Національної спілки журналістів України Сергія Томіленка, секретаря НСЖУ, директора ІА «Українські новини» Дениса Іванеска, голови Черкаської ОО НСЖУ, головного редактора газети «Черкаський край» Тетяни Калиновської, активіста НСЖУ зі Львова Ярослава Фейла, керівника видавничого дому «Господар»  Артема Брижа і члена Правління НСЖУ, журналіста з Харкова Олександра Швеця.