Щирість, відкритість й доброзичливість німецьких колег надихали студентів поринути в атмосферу практичного медіапростору. Проведені воркшопи для майбутніх журналістів – це справжній досвід, який запалює віру у власні можливості й пробуджує ще більше бажання творити цікаві та захоплюючі матеріали. Розпочав серію майстер-класів Фабіан Янссен. Тема воркшопу – «YouTube-репортерство у зоні війни: між алгоритмом та емпатією».
Фабіан — мультимедійний журналіст і кінорежисер із Бонна. Після роботи в Мексиці він вивчав режисуру в Кіноакадемії Баден-Вюртемберга і працював редактором у SWR. Пізніше був головним редактором, репортером і ведучим серіалу «CRISIS – Hinter der Front», регулярно відвідуючи зони військових конфліктів і кризові регіони. Його робота охоплює розробку сюжетів і пошук людей у зонах конфлікту, які потребують, щоб їх почули. За свою журналістську кар’єру Фабіан Янссен встиг побувати в багатьох гарячих точках. Він висвітлював війну в М’янмі та 9 разів виїжджав на лінію фронту в Україні. На власні очі бачив увесь руйнівний жах, який приносить війна, тому добре відчуває, що можна показувати глядачеві, а що ні.

Під час презентації Фабіан розповів про те, як має працювати професійний журналіст, висвітлюючи сюжети з передової. Передусім – це холодний розум та чітке усвідомлення того, що може собі дозволити медійник, перебуваючи на лінії вогню, а чого робити категорично не можна. Будь-які дії, на думку журналіста, мають бути чітко продуманими. Ба, більше, навіть у екстремальних ситуаціях не варто приймати поспішних рішень, адже будь-яка помилка може призвести до незворотних наслідків. Важливий інсайд — планування поїздки в зону бойових дій має починатись з чіткого розуміння, як це місце в разі небезпеки можна покинути щонайменше двома-трьома способами. Спікер розповів про професійні навички й особливості військового репортерства. Як приклад, Фабіан продемонстрував присутнім свої репортажі із зони бойових дій.
Після короткої перерви на студентів чекав повністю інтерактивний воркшоп — «Зробити невидиме видимим». Спікери — Разе Базіані і Маттіс Кьорбер.
Разе працює в Європейському парламенті в Брюсселі. Вона є волонтером у Німецькій раді з міжнародних відносин (DGAP), як співголова молодіжної робочої групи MENA, та в програмі Atlantic Brücke’s New Bridge Program, як керівник відділу комунікації. Маючи освіту в галузі права та політичної економіки, Разе є експерткою з міжнародних відносин, яка зосереджується на правах людини та кліматичній справедливості.
Маттіс — старший експерт з питань стійкості в Німецькому енергетичному агентстві. За освітою – філософ. Він є експертом з питань енергетики, що спеціалізується на енергетичній трансформації. У вільний час Маттіс працює волонтером у Німецькій раді з міжнародних відносин (DGAP), де є співголовою робочої групи Young MENA.
Разе Базіані і Маттіс Кьорбер спільно підготували презентацію про те, як вміти побачити ідеї для своїх журналістських текстів. Для ефективнішого засвоєння матеріалу медійники впровадили інтерактив. Разом із студентами Університету вони обговорювали теми, які, на думку майбутніх журналістів, є важливими в медіапросторі. Окрім того, в режимі командної роботи пропонували найефективніші способи висвітлення цих тем у медіа.Ласкаво запрошуємо студентів і викладачів факультету журналістики долучитися до майбутніх воркшопів. Живі обговорення, цікаві дискусії разом із нашими студентами й німецькими колегами сприяють впровадженню професійних європейських цінностей в українському медіапросторі.
До зустрічі на факультеті журналістики вже завтра!
Підготував Гліб Гаврилов та команда сайту
«МедіаКІТ»Фото: Ірина Бондаренко