26,6% новин популярних онлайн-медіа України мають джерелом інформації соціальні мережі. Більшість таких матеріалів посилається на дописи в телеграмі (53,8%), 19,9% — на фейсбук, 12% — мають джерелом інстаграм. На мережу Х (колишній твітер) посилаються 7,5%, на ютуб — 6%. Частка посилань на тікток — близько 0,8%.
Такими є результати моніторингу Інституту масової інформації, проведеного серед 10 популярних українських онлайн-медіа в липні 2024 року.
Різні соцмережі стають джерелами для новин на різні теми. Якщо йдеться про офіційні джерела, то найчастіше медіа звертаються до акаунтів відомств та посадовців у телеграмі та фейсбуці. Коли йдеться про розважальний контент, то його джерелом насамперед є інстаграм.
В ІМІ зазначили, що помітною лишається частка новин, що посилаються на російські акаунти в соцмережах. Серед них є як скомпрометовані поширенням пропаганди, так і формально незалежні від кремлівського режиму.
Втім, більшість новин з російських джерел на українських сайтах у моніторинговий період є негативними для росіян і повідомляють про результати українських обстрілів. Тобто українські медіа наразі використовують інформацію з російських джерел радше як засіб інформаційного спротиву.
Найбільше матеріалів у розділі «Новини» з посиланнями на соцмережі зафіксовано на сайті «Гордон». Найменше — на сайті «24 канал».
До моніторингової вибірки потрапили 10 популярних онлайн-медіа України: «Українська правда», «Суспільне», «24 канал», «Гордон», «РБК-Україна», Obozrevatel, «Телеграф», ТСН, ZN.UA, УНІАН.
З 50 новин на кожному сайті, опублікованих поспіль від 9-ї години ранку 29 липня та 30 липня 2024 року, за допомогою моніторингового робота ІМІ було виокремлено матеріали, що посилаються на соціальні мережі. Всі відібрані для моніторингу новини опрацьовані експертами вручну.
Мар’яна Зінченко